« terug naar vorige pagina

MGN webdiensten

Een afspraak maken met de huisarts, praktijkondersteuner of assistente via internet
Een afspraak is zo gemaakt:

  1. Klik hier op ‘Maak een afspraak’. U wordt dan automatisch naar MijnGezondheid.net geleid.
  2. Vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’. Houd uw mobiele telefoon bij de hand.
  3. Binnen enkele ogenblikken krijgt u een sms-je van DigiD. Type de code uit het sms-je in het invulveldje en klik op Volgende.
  4. U komt in de module ‘Een e-Afspraak maken’. Doorloop de 5 stappen en maak uw keuze uit een van de voorgestelde tijdstippen. Als u alle stappen heeft doorlopen, staat uw afspraak automatisch in de agenda van uw zorgverlener genoteerd.

Een vraag stellen via e-Consult

Soms heeft u een korte vraag aan uw zorgverlener. Maak dan gebruik van een internetconsult. U kunt een vraag stellen aan de volgende zorgverleners:

  • Huisarts
  • Assistente
  • Praktijkondersteuner

Dit werkt als volgt:

  1. Klik hier op ‘e-Consult huisarts’. U wordt dan automatisch naar MijnGezondheid.net geleid.
  2. Vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’. Houd uw mobiele telefoon bij de hand.
  3. Binnen enkele ogenblikken krijgt u een sms-je van DigiD. Type de code uit het sms-je in het invulveldje en klik op Volgende.
  4. Klik op ‘Een nieuwe vraag stellen’ en selecteer een discipline en een gezondheidscentrum. Het is dus niet zo dat u bij alle zorgverleners in uw gezondheidscentrum een e-Consult aan kunt vragen.

Voor welke vragen?

Niet alle vragen zijn geschikt voor e-Consult. Een e-Consult is bedoeld voor het volgende:

  • Om een korte, eenvoudige vraag te stellen waarop u niet direct antwoord nodig heeft.
  • Om na een spreekuurbezoek nog een vraag te stellen die u tijdens het spreekuur bent vergeten of omdat u iets niet heeft begrepen.
  • Om tijdens een behandeltraject contact te houden met uw huisarts.
  • Om uw huisarts op de hoogte te houden van het resultaat van een behandeling zodat u niet op het spreekuur hoeft te komen.
  • Om advies te vragen tijdens of na afloop van een behandeling.

Onderwerpen

Er zijn natuurlijk allerlei onderwerpen waarover u een vraag kunt stellen. Om u goed van dienst te kunnen zijn is het voor de huisarts prettig als u uw vraag zo nauwkeurig mogelijk formuleert. Probeert u bij het stellen van uw vraag alvast zoveel mogelijk informatie te geven.

Wanneer niet?

  • Als u met spoed een antwoord nodig heeft.
  • Als lichamelijk onderzoek nodig is.
  • Als u ingewikkelde vragen of emotionele vragen heeft.

Komt u er niet uit? Stel uw vraag via dit formulier.

Een deel van uw medisch dossier inzien & het medicatiepaspoort

Met de nieuwe webdiensten heeft u inzicht in delen van uw eigen medisch dossier. Zo blijft u op de hoogte van uw actuele gezondheidssituatie. Als u wilt, kunt u zelf aantekeningen toevoegen die alleen voor u zichtbaar zijn. En gaat u op reis? Neem dan een uitdraai mee van uw medicatiepaspoort. Mocht er wat zijn, dan heeft u alle relevante gegevens bij de hand.

  1. Ga naar MijnGezondheid.net. U wordt dan automatisch naar het inlogscherm voor DigiD geleid. Als u toegang heeft tot deze module, dan kunt u inloggen met uw DigiD.
  2. Vul uw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’. Houd uw mobiele telefoon bij de hand.
  3. Binnen enkele ogenblikken krijgt u een sms-je van DigiD. Type de code uit het sms-je in het invulveldje en klik op Volgende.
  4. Ga naar de module ‘Medisch dossier’ of ‘Reisdocument printen’. De eerste keer zult u zich moeten aanmelden voor het gebruik van deze twee webdiensten. Vervolgens zal een zorgverlener op het centrum uw aanvraag in behandeling nemen. Wanneer deze functionaliteiten zijn vrijgegeven kunt u een samenvatting van het dossier bekijken of uw reisdocument printen.

Komt u er niet uit? Stel uw vraag via dit formulier.