Veelgestelde vragen

  • Bent u cliënt van een van onze gezondheidscentra en wilt u gebruik maken van onze webdiensten? Meld u aan via het aanmeldformulier. U dient hiervoor wel als cliënt bij het gezondheidscentrum ingeschreven te staan. Ook kunt u zich op het gezondheidscentrum aanmelden bij de assistentes of rechtstreeks bij uw eigen zorgverlener. . Nadat wij uw gegevens hebben geactiveerd, ontvangt u van ons een e-mail. Daarna kunt u meteen inloggen op MijnGezondheid.net met uw DigiD met sms-code.

    Klik hier om naar MijnGezondheid.net te gaan.

  • DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. U kunt zelf uw DigiD aanvragen op www.digid.nl. Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht.

  • Ga naar www.digid.nl. U kunt daar een nieuw wachtwoord aanvragen. Houd hiervoor uw BurgerServiceNummer bij de hand. Wanneer u uw gebruikersnaam bent vergeten, dient u een nieuwe DigiD aan te vragen.

  • U kunt uw DigiD uitbreiden met sms-functie. Hier staat hoe u dit kunt regelen.

  • De Wet bescherming persoonsgegevens (WBP) is door de Nederlandse wetgever opgesteld ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt (de verantwoordelijke) bepaalde plichten, en heeft degene van wie de gegevens zijn (de betrokkene) bepaalde rechten.

    Naast deze algemene privacywet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan bijvoorbeeld vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).

    Wettelijk zijn wij verplicht om een DigiD met sms-functie te hanteren.

  • De website-identiteitsknop is een beveiligingsfunctie die u meer informatie geeft over de websites die u bezoekt.  De website-identiteitsknop bevindt zich in de locatiebalk, links of rechts van het internetadres. U kunt snel te weten komen of de website die u bekijkt is beveiligd. Bij beveiligde websites zal een icoon van een “hangslotje”  naast de link van de website worden geplaatst. Dat betekent dat u bent ingelogd in een beveiligde omgeving.

    U kunt op MijnGezondheid.net informatie toevoegen die u alleen zelf kunt zien. Stichting Amulet biedt dit medisch dagboek aan en verzorgt het technisch beheer. De onafhankelijke Stichting Digitaal Medisch Dagboek ziet er op toe dat de Stichting Amulet zich aan de privacy wetgeving houdt.

  • In dat geval is uw account nog niet door de huisarts geactiveerd voor deze webdiensten. U krijgt vanzelf een e-mail waarna u ook van deze webdiensten gebruik kunt maken, mits u beschikt over een DigiD met sms-authenticatie. Ontvangt u geen mail, controleer dan na inloggen via de optie “Mijn gegevens wijzigen” of uw e-mailadres correct is ingevuld. Met een fout e-mailadres kunnen wij u namelijk niet meer bereiken.

  • Wanneer het u niet lukt op deze manier in te loggen, wilt u dan contact met ons opnemen via het webformulier ‘Ik heb een vraag over de nieuwe webdienst”. U krijgt dan zo snel mogelijk een antwoord.

  • Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van de webdiensten. SHG verleent u deze service.

  • Alleen op gezondheidscentrum De Koning wordt deze optie tijdelijk nog aangeboden. Uiteraard kunt u wel aan de balie of telefonisch bij uw gezondheidscentrum een afspraak maken.

  • De functionaliteiten van MijnGezondheid.net zijn persoonsgebonden. Om misbruik tegen te gaan dient u in te loggen met uw eigen DigiD, gekoppeld aan een telefoonnummer. Omdat kinderen nog geen eigen DigiD hebben, is de service standaard alleen beschikbaar voor patiënten ouder dan 16 jaar. Uw gezondheidscentrum kan een andere leeftijdgrens hanteren. Vraag hiernaar op uw centrum.

  • Via MijnGezondheid.net kunt u uw afspraak tot enkele dagen voorafgaand aan de afspraak annuleren of wijzigen. Wijzigingen op de dag van afspraak kunt u alleen telefonisch doorgeven aan uw gezondheidscentrum. Op de website van uw gezondheidscentrum vindt u per zorgverlener meer informatie over de manier waarop u afspraken kunt maken en wijzigen.

  • Als u inlogt ziet u op de pagina de optie ‘Mijn Profiel” staan. Als u daar op klikt kunt u gegevens zoals uw woonadres of e-mail adres aanpassen.

  • Dan kunt u eenvoudig uw gegevens wijzigen door in te loggen en te klikken op uw naam bij de optie “Mijn Profiel” (in het menu aan de rechterkant).

  • In de e-mailnotificatie staat aangegeven dat uw vraag is beantwoord. Voor het antwoord zult u echter in moeten loggen op MijnGezondheid.net. Onder Mijn dossiers treft u een overzicht van uw gestelde vragen en de door de zorgverlener gegeven antwoorden.

  • U ziet een overzicht van de actuele gezondheidsklachten en aandoeningen waarvoor u onder behandeling bent en die bekend zijn bij uw huisarts. U ontvangt dus een samenvatting van uw medisch dossier. Indien u bepaalde informatie mist, kunt u contact opnemen met uw huisarts.